Pop-up Toilet Events, een innovatieve aanbieder van flexibele sanitaire oplossingen voor grootschalige evenementen, verwelkomt ondernemer Erik van Os als nieuwe aandeelhouder. In nauwe samenwerking met overnamespecialist Marktlink heeft Van Os de stap gezet om zijn commerciële ervaring en netwerk te verbinden met Pop-up Toilet Events, dat onderdeel is van Pop-up Toilet Company. Samen met eigenaar Marco Schimmel wil Van Os de positie van het bedrijf versterken en het marktbereik uitbreiden naar België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Naast de flexibele oplossingen van Pop-up Toilet Events ontwikkelt en produceert Pop-up Toilet Company permanente oplossingen voor plaatsing langs wegen en in stadscentra, zoals De Urilift. Dit toilet zit overdag onder de grond en wordt voor het nachtleven naar boven gehaald. “Dit bestaande systeem is inmiddels in verschillende gemeenten toegepast”, stelt Marco Schimmel, eigenaar van Pop-up Toilet Company. “Maar de flexibele verhuuroplossingen or de events-tak krijgen nog onvoldoende aandacht. Ik ben daarom zeer verheugd met de toetreding van Erik van Os tot Pop-up Toilet Events. Met hem aan boord zijn we klaar voor een groeiversnelling. Zijn commerciële achtergrond en netwerk geven de slagkracht om ons marktaandeel te vergroten en nieuwe markten te betreden.”
Overnametraject
“Na een onderbreking in mijn ondernemerscarrière wilde ik een rol waarin ik mijn commerciële skills volledig kon benutten,” zegt Van Os. “Na verschillende gesprekken met Marktlink zijn ze op zoek gegaan naar een geschikt bedrijf waarin ik een actieve rol kon vervullen én als investeerder kon optreden.”
Jacco Schudde, consultant bij Marktlink: “Erik is een echte serie-ondernemer. Hij had een duidelijk doel voor ogen en zocht een nieuwe uitdaging waarbij hij zijn uitgebreide ervaring kon inzetten om actief te investeren in een onderneming die aansluit bij zijn visie en ambities. Het ging niet alleen om een zakelijke investering, maar om het realiseren van zijn persoonlijke visie binnen een dynamische bedrijfsomgeving."
Unieke marktwaarde
Het resultaat is dat Van Os 50 procent van de aandelen van Pop-up Toilet Events koopt, en de dagelijkse leiding van het bedrijf op zich gaat nemen. De andere helft van de aandelen blijft in handen van Marco Schimmel, die op basis van zijn technische kennis waar nodig voor ondersteuning zorgt. “Pop-up Toilet Company biedt met Pop-up Toilet Events een oplossing die zowel praktisch als schaalbaar is voor grote evenementen. Dat is precies de combinatie waar ik naar zocht”, aldus Van Os. “De flexibele, geurvrije en opklapbare toiletten - waarvan er drie keer zoveel op een vrachtwagen passen - hebben een unieke marktwaarde en kunnen een wezenlijk verschil maken voor organisatoren van grote festivals en evenementen.”
Nieuwe marktkansen en groeistrategie
Door zowel huur- als verkoopmogelijkheden aan te bieden, voorziet het bedrijf in een groeiende behoefte aan flexibele en hygiënische openbare-toiletoplossingen. Pop-up Toilet Events heeft een stevige basis met klanten zoals Tomorrowland en OktoberFest, en heeft ambitieuze groeiplannen om uit te breiden naar Europese steden waar openbare hygiëne hoog op de agenda staat. “Door ons productaanbod te verbreden, spelen we in op de toenemende vraag naar duurzame en flexibele sanitaire oplossingen, zowel voor grote festivals als evenementen,” besluit Van Os.
|