Door een software integratie van ThinkingDutch en Plan-IT International is het vanaf heden nog gemakkelijker om klanten op een moderne manier te woord te staan.
tdMessenger is een WhatsApp oplossing voor dealerbedrijven. Het vervangt als het ware de SMS functie door WhatsApp, waardoor klanten sneller en gemakkelijker worden bereikt voor het maken van werkplaatsafspraken en het verzenden van afspraakherinneringen, live uitnodigingen, statusupdates en auto gereed meldingen van een voertuig via de koppeling met Plan-IT.
tdMessenger gebruikt het vaste telefoonnummer van de dealer, reeds bekend bij de klanten, en verzorgt op de achtergrond het WhatsApp verkeer met de juiste persoon binnen de organisatie. Zo heeft de klant altijd contact met de medewerker die op de hoogte is van de situatie en hoeft er niet binnen het bedrijf onderling geschakeld te worden. Het is overigens wel mogelijk om gesprekken door te verbinden naar andere medewerkers binnen de organisatie of over filialen heen, indien gewenst. tdMessenger is volledig AVG-proof en voldoet daarmee aan de Europese richtlijnen.
Hoe ziet dit er uit in de praktijk?
Zodra er een eerste bericht gestuurd is naar de klant vanuit Plan-IT, wordt deze klant aan een WhatsApp chat gekoppeld. tdMessenger herkent deze klant vervolgens en zorgt er op de achtergrond voor dat deze klant gekoppeld wordt aan een vaste medewerker binnen het dealerbedrijf op de afdeling werkplaats, receptie of het magazijn. Deze medewerker staat vervolgens het hele proces gekoppeld aan deze klant via de WhatsApp chat. Naast de receptie, werkplaats en het magazijn, kan ook afdeling verkoop gebruik maken van tdMessenger. Bij verkoop biedt tdMessenger de mogelijkheid tot een keuzemenu van de verschillende verkopers.
Altijd inzicht in gesprekhistorie en documentatie
tdMessenger is zo opgezet dat zelfs bij vertrek van een medewerker, de communicatie met de klant niet verloren gaat, aangezien dit verbonden is met het vaste telefoonnummer van het dealerbedrijf. Bij gebruik van de WhatsApp chat is het voor de medewerkers van het dealerbedrijf, maar ook voor de klant mogelijk om video’s en PDF-bestanden te verzenden binnen de chat, zodat alle communicatie overzichtelijk bij elkaar blijft en ingezien kan worden.
driesteden - noord veluwe
Business
☰
Noord-Limburg Business
Achterhoek Business
Rivierenland Business
Vallei Business
Utrecht Business
Driesteden Business
Arnhem Business
Nijmegen Business
Op de hoogte blijven van onze updates?
Driesteden Business nr6 2023
Loor Legal & Partners: 'Private equity in het MKB is here to stay' Verduurzamen met elektrificatie en digitalisatie (Ervaren) imago van een bedrijf steeds bepalenderColumn The LiveLab Company: Toekomstbestendig ondernemen Omscholing naar IT en Finance SaMe Advies & Coaching Over faillissementen: Cash is kingModern klantcontact via WhatsApp met tdMessenger en Plan-ITHR in 2024: stagflatie, focus op inclusiviteit, meer transparantie en game-changer AI Techniek Nederland schaakt op vele bordenEén op de vijf bedrijven heeft geen aandacht voor vitaliteitKoninklijke Jaarbeurs: voor elk event een perfect passende zaalJe business in 2024 uitbreiden? Met de groeiversneller zet je die stap