Modern klantcontact via WhatsApp met tdMessenger en Plan-IT

Magazines | Driesteden Business nr6 2023

Door een software integratie van ThinkingDutch en Plan-IT International is het vanaf heden nog gemakkelijker om klanten op een moderne manier te woord te staan.

tdMessenger is een WhatsApp oplossing voor dealerbedrijven. Het vervangt als het ware de SMS functie door WhatsApp, waardoor klanten sneller en gemakkelijker worden bereikt voor het maken van werkplaatsafspraken en het verzenden van afspraakherinneringen, live uitnodigingen, statusupdates en auto gereed meldingen van een voertuig via de koppeling met Plan-IT. 

tdMessenger gebruikt het vaste telefoonnummer van de dealer, reeds bekend bij de klanten, en verzorgt op de achtergrond het WhatsApp verkeer met de juiste persoon binnen de organisatie. Zo heeft de klant altijd contact met de medewerker die op de hoogte is van de situatie en hoeft er niet binnen het bedrijf onderling geschakeld te worden. Het is overigens wel mogelijk om gesprekken door te verbinden naar andere medewerkers binnen de organisatie of over filialen heen, indien gewenst. tdMessenger is volledig AVG-proof en voldoet daarmee aan de Europese richtlijnen.

Hoe ziet dit er uit in de praktijk?
Zodra er een eerste bericht gestuurd is naar de klant vanuit Plan-IT, wordt deze klant aan een WhatsApp chat gekoppeld. tdMessenger herkent deze klant vervolgens en zorgt er op de achtergrond voor dat deze klant gekoppeld wordt aan een vaste medewerker binnen het dealerbedrijf op de afdeling werkplaats, receptie of het magazijn. Deze medewerker staat vervolgens het hele proces gekoppeld aan deze klant via de WhatsApp chat. Naast de receptie, werkplaats en het magazijn, kan ook afdeling verkoop gebruik maken van tdMessenger. Bij verkoop biedt tdMessenger de mogelijkheid tot een keuzemenu van de verschillende verkopers.

Altijd inzicht in gesprekhistorie en documentatie
tdMessenger is zo opgezet dat zelfs bij vertrek van een medewerker, de communicatie met de klant niet verloren gaat, aangezien dit verbonden is met het vaste telefoonnummer van het dealerbedrijf. Bij gebruik van de WhatsApp chat is het voor de medewerkers van het dealerbedrijf, maar ook voor de klant mogelijk om video’s en PDF-bestanden te verzenden binnen de chat, zodat alle communicatie overzichtelijk bij elkaar blijft en ingezien kan worden.

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by