Nieuws

28-07-2022 10:52

4 voordelen van WhatsApp Business voor winkeliers

Als winkelier wil je een band opbouwen met je klanten en hen een zo goed mogelijke service bieden. Dat kan met WhatsApp Business. Dit is een super persoonlijke klantenservice waarmee je beter en sneller in contact komt met je klanten. Je klanten ervaren dit contact als persoonlijker en prettiger dan bijvoorbeeld e-mail. WhatsApp Business biedt je vier belangrijke voordelen.


1. Persoonlijke aandacht
WhatsApp Business biedt een laagdrempelige en informele manier van communiceren. Veel mensen vinden dit prettig, omdat ze zo op een ongedwongen manier hun verhaal kwijt kunnen. Je kunt vragen van klanten direct beantwoorden, in plaats van dat ze verwezen worden naar de veelgestelde vragen pagina, of een (afstandelijke) e-mail krijgen. Door te reageren op een WhatsApp-berichtje geef je de klant persoonlijke aandacht en voelt hij zich gewaardeerd en erkend. Je kunt WhatsApp Business gewoon gebruiken met een zakelijk mobiel abonnement.


2. Snel schakelen met klanten
Je kunt heel snel reageren op klanten. In het contact kun je aangeven of je nog meer informatie nodig hebt, of doorvragen op hoe je de klant kunt helpen. Je kunt via WhatsApp een gesprek aangaan. En doordat alle informatie zwart op wit staat is er geen risico op miscommunicatie en kun je alles nog eens rustig nalezen. Door met de klant in gesprek te gaan zal je klant het gevoel hebben dat je hem of haar echt serieus neemt en een oplossing wilt bieden.


3. De klant ervaart meer urgentie
Uit onderzoek is gebleken dat consumenten het gevoel hebben dat beloftes via tekstberichten eerder worden nagekomen dan beloftes per e-mail. Het is daarom handig om op deze manier met klanten te communiceren. Dit kan leiden tot een betere klantervaring en tevreden klanten die bij je terugkomen.


4. Je staat dichter bij de klant
Veel mensen gebruiken WhatsApp om te communiceren met vrienden en/of familie. Hierdoor ervaren zij WhatsApp-gesprekken over het algemeen als heel persoonlijk en vertrouwd. Als je klant met je kan communiceren via WhatsApp Business zal hij of zij minder fysieke afstand voelen en er meer vertrouwen in hebben dat zijn of haar vraag wordt beantwoord, of een probleem door jou wordt opgelost.


Zorg er wel voor dat je beloften van klanten kunt nakomen en verwachtingen waar kunt maken. Omdat je dicht bij je klanten staat, verwachten ze wel van je dat je met ze meedenkt en met oplossingen komt als er problemen zijn of als iets niet helemaal volgens plan verloopt. Met zakelijk internet ben je altijd bereikbaar. Door je klanten persoonlijke aandacht te geven en ze een goede service te bieden, kun je ze voor langere tijd aan je binden.
 
delen:
Algemene voorwaarden