OFM. Deventer maakt voortvarende start

2 uur geleden
2 uur geleden

In de historische binnenstad van Deventer is sinds 13 maart van dit jaar een OFM. winkel gehuisvest. De herenkledingzaak biedt een ruime keuze uit topmerken voor de man die gek is op kwaliteit en comfort. Ruim een half jaar later is het tijd voor een eerste terugblik, bevalt het een beetje in Deventer?

Senior-adviseur Fedde Molenaar is er duidelijk over: “Dit is een prima locatie in een aantrekkelijke stad. Dat is een gezonde basis voor ons bedrijf, de rest vullen we zelf in met een prachtig pand, op de plek van voorheen Aldino Moda Herenmode. Je vindt bij OFM. een breed assortiment kwaliteitsmerken en een hoog serviceniveau op maar liefst 550m2 vloeroppervlak. We hebben hier een omgeving gecreëerd waarin onze klanten zich op hun gemak voelen, een koffiebar, lichte kleuren, sfeervol, relaxt, een omgeving die uitnodigt voor een goede kop koffie en een fijn gesprek, gezellig, maar toch modern en efficiënt. Dat was precies wat de oprichter Piet Feenstra in 2002 voor ogen had.”
 
Business, casual en nog veel meer!
OFM. heeft een verbluffend assortiment in business en casual kleding. “Ons aanbod biedt naast de bekende kwaliteitsmerken als Paul & Shark, Gran Sasso, Aspessi en Tramarossa ook aandacht voor de klant die zoekt naar kostuums, maatpakken en colberts. Daarvoor hebben we veel ruimte ingericht. De zakelijke klant vindt er natuurlijk altijd een kostuum dat bij hem past, maar OFM. gaat verder. Fedde Molenaar: “We hebben een exclusieve sectie ingericht voor trouwkostuums en kleding voor speciale gelegenheden, zoals tijdens de feestdagen. Speciaal voor de mooiste dag van je leven, maar ook prachtige pakken, niet alleen voor de bruidegom, maar ook voor gasten die er op deze dag tiptop uit willen zien.” OFM. biedt ook extra aandacht voor de zakelijke klant. “We zijn gestart met het organiseren van speciale bijeenkomsten, bijvoorbeeld wijnproeverijen, vaak in samenwerking met nabijgelegen bedrijven. Allemaal voor leden van onze Business Club, die uiteraard genieten van extra kortingen. Die bijzondere aandacht slaat ook in Deventer aan.”
 
‘Wij zijn specialisten’
Het succes komt niet vanzelf. Molenaar: “Dat begint met gedreven medewerkers. We hebben hier geen verkopers, maar specialisten in huis. Ze kennen niet alleen alle stoffen, pasvormen, merken en accessoires, maar ook de laatste trends en de beste manieren om een kledingstuk te dragen, passend bij de gebruiksbehoefte van de klant. Want dat is belangrijk. Ben je elke dag onderweg, stap je voortdurend in en uit je auto, dan heb je behoefte aan kleding van wat robuustere stoffen. Kennis over trends, stoffen en pasvorm is onontbeerlijk, maar het echte verschil maken we in het zoeken van de ‘persoonlijke stijl’ van de klant. Zo’n adviestraject begint met tijd en aandacht, praten over werk en hobby’s, over formele en casual kleding. Het komt meestal neer op een geslaagde mix van beide, want ook een zakenman draagt in het weekend graag een goede jeans en een fijne trui die bij hem past. Dat is de crux, altijd een balans zoeken naar een mix tussen mooi, prettig draagbaar, comfort en stijl. Onze advisering biedt de klant de stijlinspiratie die hij zoekt, zodat hij weet wat hij kan aantrekken voor een belangrijke meeting, een netwerkborrel of de eerste werkdag. Hij zal altijd een verpletterende indruk maken.”
 
Dresscodes
Volgens Molenaar start alles met een gedegen persoonlijk stijladvies. “Dat is het uitgangspunt waarmee we mannen de beste versie van zichzelf laten zijn. Met onze expertise over trends, pasvormen en dresscodes zorgen wij ervoor dat onze klanten er elke dag weer goed uitzien. Daar zijn we goed in, daar zijn onze medewerkers in opgeleid en daarin maken we het verschil. Een medewerker die klanten echt adviseert, die klanten helpt een verstandige keuze te maken die past bij de huidige trend en toch rekening houdt met hun persoonlijke voorkeuren.” Volgens Molenaar heeft OFM. in Deventer een voorspoedige start gemaakt. “We zien dat klanten onze winkel steeds vaker weet te vinden, niet alleen door het brede assortiment, maar zeker ook door de persoonlijke sfeer en de aandacht voor de klant. En Deventer is een heerlijke stad, historisch, maar ook modern en vooruitstrevend, perfect voor ons bedrijf. Dat inspireert, zo werken we elke dag voort aan onze expertise, aan de groei van ons aanbod in premium mannenmode en aan ons succes in Deventer.”

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Driesteden Business nr5 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Driesteden Business Magazine is een uitgave van Van Munster Media