RABOBANK APELDOORN EN OMGEVING Een betrokken bank in een veelzijdig en dynamisch werkgebied

Magazines | Driesteden Business nr3 2020

Zo is hij in diverse directiefuncties werkzaam geweest bij verschillende grootbanken. Daarnaast is Sjoerd ook een dienstverlener in hart en nieren, waarbij zijn carrière begon met als basis een degelijke Apeldoornse opleiding aan Middelbare Hotelschool in Apeldoorn en later de Hogere in Maastricht. Iemand die gastvrijheid en klantvriendelijkheid uit de horeca graag koppelt aan het dienstverlenende karakter van Rabobank. Sjoerd omschrijft zichzelf als een ‘bruistabletje’, want het ene idee is nog maar net aan zijn brein ontsproten of het volgende dient zich alweer aan. In gesprek met een ambitieuze directievoorzitter. Als je Rabobank Apeldoorn kort moet omschrijven, wat is dan het eerste dat je te binnen schiet? Er verschijnt een brede glimlach op het gezicht van de directievoorzitter. Dit is een vraag waar hij niet lang over na hoeft te denken. “Rabobank Apeldoorn is een bank die midden tussen de mensen en bedrijven uit haar werkgebied staat. De bancaire diensten en financiële oplossingen die we aanbieden, sluiten aan bij wat onze klanten vragen en nodig hebben. Onze producten en diensten zijn natuurlijk bekend, voor iedereen een advies waar mogelijk met zoveel mogelijk maatwerk passend bij de wens van onze klanten. Onze medewerkers zijn actief betrokken bij de lokale samenleving, vanuit oprechte interesse en belangstelling. Op deze manier zijn we persoonlijk, dichtbij en betrokken. En hiermee maken we het verschil. Want door deze oprechte interesse in onze klanten verstrekken wij geen hypotheken, maar brengen we woonwensen in vervulling. En zijn we op het zakelijk vlak de banenmotor van het MKB, in plaats van die zakelijke kredietverstrekker” Wie zijn de klanten van Rabobank Apeldoorn? “Rabobank Apeldoorn bedient zowel de lokale particuliere- als de zakelijke markt. Ruim 110.000 particuliere en ruim 11.000 zakelijke klanten kunnen op ons rekenen. Particuliere klanten die vragen hebben over of hulp nodig hebben bij het doen van hun dagelijkse banzaken, kunnen hiervoor terecht bij de adviseurs van de afdeling Dagelijkse Bankzaken. Veel kan telefonisch of online geregeld worden, maar voor de klanten die liever face to face geholpen worden, hebben we twee kantoren waar zij terecht kunnen. In Apeldoorn aan de Eendrachtstraat en in Twello hebben we een kantoor aan de Dorpsstraat. Onze adviseurs van de afdeling Financieel Advies helpen onze klanten bij de meer complexe financiële vraagstukken, zoals hypotheken, toekomstvoorzieningen en beleggen. Voor onze vermogende klanten staan onze INTERVIEW accountmanagers Private Banking opgesteld. De accountmanagers Bedrijven bedienen de zakelijke markt, waarbij het MKB een belangrijke doelgroep is.” Bankieren is in de loop van de tijd sterk veranderd. Wat betekent dit voor een bank als Rabobank Apeldoorn? Sjoerd knikt bevestigend en denkt even kort na voor hij antwoordt. “De manier waarop we bankieren is inderdaad sterk veranderd. Meer en meer bankieren we online, via tablet, laptop en mobiele telefoon. Rabobank is en blijft in deze nog steeds veranderende tijden een bank die persoonlijk, dichtbij en betrokken is. Want Rabobank is een coöperatieve bank met een missie. Samen met klanten, leden en partners zetten we ons in voor een sterkere leefomgeving en voor de grote maatschappelijke uitdagingen van nu. Met als uitgangspunt dat we samen meer bereiken dan alleen. Dit betekent dus dat we meer zijn dan een bank die zich enkel en alleen met financiële vraagstukken en oplossingen bezighoudt. Wij willen actief en op basis van oprechte betrokkenheid een steentje bijdragen aan een betere lokale samenleving.” Mooie woorden, maar waaruit blijkt dan deze betrokkenheid? Sjoerd lacht en vol enthousiasme vertelt hij verder. “Allereerst is het belangrijk dat je als lokale bank weet wat er speelt en wat er leeft in je werkgebied. Veel van onze medewerkers zijn lid van lokale netwerken. En het merendeel van onze medewerkers is woonachtig in ons werkgebied. Velen van hen zijn lid van een club of vereniging en doen hier vrijwilligerswerk. Op deze manier komt hen al veel ter ore. Verder steunen we vanuit het Donatiefonds eenmalige lokale projecten die de sociale, maatschappelijke, culturele en economische werk- en leefomgeving verbeteren en waarvan inwoners van ons werkgebied langdurig kunnen profiteren. Voor clubs, verenigingen en stichtingen uit ons werkgebied is er Rabo ClubSupport. Met Rabo ClubSupport verdelen we, vanuit ons coöperatief dividend, maar liefst € 125,000,- onder de deelnemende clubs en verenigingen. Twee van de voorbeelden van de bijna 1 miljoen euro die we per jaar investeren in ons werkgebied in de vorm van ons Coöperatief Dividend. Oh ja, laat ik vooral niet vergeten dat we niet alleen met geld bijdragen, maar ook door te doen. Actief via Stichting Present, betrokken zijn bij netwerkorganisatie Apeldoorn Financieel Fit en letterlijk en figuurlijk de handen uit de mouwen steken tijdens NL Doet, zijn hier voorbeelden van.” Wat kunnen we in de toekomst van Rabobank Apeldoorn verwachten? Meteen wordt duidelijk dat de bijnaam ‘bruistabletje’ een passende is. Sjoerds ogen beginnen te glinsteren en hij brandt los. “Laat ik beginnen met te zeggen dat we doorgaan met wat we nu allemaal al doen. Er is daarnaast altijd ruimte voor nieuwe initiatieven, projecten en uitdagingen. We gaan nog meer laten zien dat we een coöperatieve bank zijn. Onze medewerkers zullen nog meer zichtbaar worden in ons werkgebied. We dragen bij met kennis, met menskracht en met financiële middelen. We vergeten hierbij zeker niet dat we een bank zijn, met de core business die dit met zich meebrengt. En dat doen we graag samen met de stakeholders uit de regio zoals gemeenten, provincie, vrijwilligers organisaties en maatschappelijk betrokken partijen die onze leefwereld een stukje mooier willen maken.” Contact opnemen met Sjoerd naar aanleiding van dit artikel? Directie.Apeldoorn@rabobank.nl 088 – 72 67 226 www.linkedin.com/in/swscholte/
delen:
Algemene voorwaarden Hosted by