Nieuws

15-03-2024 09:02

Bultman: mobiliteitspartner die de klant ontzorgt

Of het nu gaat om de zakelijke klant die flexibiliteit wil in zijn wagenpark of om de verhuizende consument die in het weekend een bus nodig heeft: Autoverhuur Bultman biedt een ruime keuze aan mobiliteitsoplossingen. Uiteenlopend van bestelwagens en personenbussen tot vrachtwagens, koelbussen en (als partner van Hertz) personenauto’s. Vanwege de opkomende zero-emissiezones werkt het bedrijf bovendien aan een deelconcept voor elektrische bestelwagens.

Tekst: Wilma Schreiber. Fotografie: Peter Lous

De coronatijd lijkt alweer iets uit een ver verleden. “We hadden het destijds zwaar en de kosten beperkt door filialen te sluiten. Het jaar erna was bijna ons beste jaar ooit: vanwege de leveringsproblemen met onderdelen en nieuwe auto’s werd een groot beroep gedaan op verhuurbedrijven”, schetst directeur Dave Bultman. Vandaag de dag werkt een team van veertig personen bij Autoverhuur Bultman, Autocrew garage Bultman en Truckwash Bultman. “We beschikken over een eigen werkplaats, een Bosch Service garage, waar we ook keuringen en reparaties voor derden uitvoeren. Onderhoud voor elke auto en ook veel campers.” Ook de truckwash is open voor derden: transportbedrijven, caravans, bussen en campers.

De totale vloot van Autoverhuur Bultman omvat 250 wagens – verdeeld over vestigingen in Apeldoorn, Deventer, Harderwijk, Zwolle en Emmeloord – en wordt binnen twee jaar uitgebreid naar 300, waarvan 10 procent elektrisch. “De grootste aankopen zijn nog diesel vanwege het vervallen van de bpm-regeling per 1 januari 2025 en de regelgeving rond stedelijke zero-zones: euro 6 mag erin tot 2028, daarna niet meer”, verklaart Bultman. “Iedereen is dus druk aan het kopen en ook wij hebben de vervanging van ons wagenpark naar voren geschoven. Want je wilt de juiste mix van wagenpark om in alle categorieën aanbod te hebben.” Vanwege de elektrificering worden tevens alle filialen uitgerust met laadpalen en het laadpark in Apeldoorn uitgebreid. “Voor je elektrisch kunt gaan verhuren, moet eerst de infrastructuur klaar zijn, zodat alle auto’s kunnen opladen.”

Uurtje elektrisch
Elektrificering heeft dan ook de hoogste aandacht. “Monteurs zijn bezig met opleiding en training om de techniek te leren en bijvoorbeeld het verbruik van de auto te kunnen berekenen. En we breiden de werkplaats uit met de juiste materialen en gereedschappen plus beveiliging om statische elektriciteit weg te leiden. Er komt nogal wat bij kijken”, zegt Bultman, die al tien elektrische bussen heeft aangeschaft voor klanten die de aanschaf nog niet kunnen doen of hier geen 100 procent werk voor hebben. “In 2025 willen we deelbestelwagens hebben klaarstaan die klanten voor een uurtje kunnen gebruiken. Onze eigen vestigingen, alle net buiten de ring, bieden de ruimte om hun eigen bedrijfswagen te parkeren en de klus binnen de ring te doen. Daarna kunnen ze de auto terugbrengen en met eigen vervoer naar huis.”

Autoverhuur Bultman heeft al ervaring met deelconcepten. “We kennen een autodeelapp en after-hour kluizen, waar klanten met code de sleutel kunnen pakken op elk gewenst moment. Dat willen we verder uitbreiden, want de vraag neemt toe. Dan is bij invoering van de zero-zones straks op alle tijden zo’n elektrische bus te krijgen”, aldus Bultman. “Dat doen we nu ook al voor klanten die ’s ochtends heel vroeg leveren. Eén klant haalt bijvoorbeeld om 3.00 uur ’s ochtends een koelbus op. Kwestie van met code de kluis openen, sleutel pakken en op weg. Zo zorgen wij dat iedereen mobiel blijft.”

Vertrouwd en veilig
Bij het familiebedrijf, dat vorig jaar zijn 100-jarig bestaan vierde, staat ontzorgen hoog in het vaandel. Bultman: “Als mobiliteitspartner willen we de klant steeds het juiste vervoermiddel bieden, zodat deze zijn klus goed kan uitvoeren. Hoe meer mensen met ons hun doel met de auto delen, hoe beter wij hen kunnen adviseren. Pas als klanten met een fijn, vertrouwd en veilig gevoel op weg gaan, zijn wij tevreden.” Om te bepalen welke auto het beste aansluit bij de wens van de klant, zijn medewerkers goed op de hoogte van wet- en regelgeving omtrent milieuzones en tolheffing in heel Europa. Verder zijn vrachtwagens uitgerust met een tolbetalingssysteem voor heel Europa. “En ook voor particulieren kunnen we regelen dat ze het vereiste vignet hebben of worden aangemeld voor milieuzones. Alles om ervoor te zorgen dat niet voor problemen komen te staan.”

Dat dienstenpakket omvat heel veel, zo blijkt uit enkele voorbeelden die de Apeldoornse directeur noemt. “Momenteel zijn we hartstikke druk met de verhuur van bussen voor de wintersport. Die hebben dus de juiste banden, sneeuwkettingen, ruitenkrabbertjes en de juiste koelvloeistof. En bij de verhuur van bussen voor verhuizingen geldt eenzelfde aanpak: deze zijn uitgerust met dozen, hangdozen voor kleding, spanbanden, dekens, traplopers en steekwagens. Ontzorging van de klant – zakelijk en particulier – is steeds het doel. Dat ze op één adres terechtkunnen om alles te regelen.” Ook het uitrustingsniveau van de vrachtwagens is hoog zodat chauffeurs zich niet hoeven behelpen. “Zo zijn onze nieuwe vrachtwagens voorzien van dodehoekcamera’s. We willen klanten het gevoel geven dat ze in een volwaardige auto rijden. Daarom kiezen we voor A-merken qua kwaliteit en uitrusting.”

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by